گلخانه گاتیک اسپانیایی

گلخانه گاتیک اسپانیایی یکی از پرکاربردترین سازه های گلخانه ای مدرن با پوشش پلاستیکی در جهان است.

این سبک از سازه ها قابلیت نصب پوشش پلاستیکی و پلی کربنات بر روی سقف و دیوارهای جانبی را دارد.

مدرن ترین سازه با روکش پلاستیکی.

-حداکثر بهره وری در تولید محصولات زراعی

-بالاترین سطح مقاومت

-قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

-مناسب برای کشت اکثر محصولات گلخانه ای.

-مناسب برای کشت هیدروپونیک و خاکی.

عوامل موثر در طراحی گلخانه گاتیک اسپانیایی

سازه های گلخانه ای توسط شرکت ساخته شده مطابق با اقلیم و شرایط منطقه طراحی شده است. برخی از این طرح ها مربوط به نوع، قطر و ضخامت لوله ها و پروفیل ها و قطعات آهنی مورد استفاده در قسمت های مختلف می باشد و برخی دیگر مربوط به آرماتورهای جانبی، مهاربندهای متقاطع، ناودان، ستون های اشتراک نما و … می باشد. بخشی از آنها به نوع کشت (هیدروپونیک یا خاکی) و نوع محصول مربوط می شود. (البته عوامل دیگری نیز در طراحی گلخانه گاتیک اسپانیایی تاثیرگذار هستند که تنها به چند مورد در اینجا اشاره شده است.)

در طراحی و محاسبه سازه گلخانه گاتیک اسپانیایی مقاومت در برابر باد تا ۱۳۰ کیلومتر و در برابر بار برف و تجهیزات و بار محصول تا ۵۰ کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته شده است. این طرح ها برابر مقررات و با بهترین و مقاوم ترین متریال و توسط نرم افزار طراحی شده اند.

یکی از مزایای سازه های طراحی شده شرکت مزرعه بکر، حداکثر مقاومت سازه با کمترین هزینه و حداکثر کارایی در محصولات زراعی و کاهش آفات و بیماری ها می باشد. بنابراین سازه های شرکتی که این محصولات را می سازد هم از نظر هزینه های ثابت و هم از نظر هزینه ها و درآمدهای جاری جزو مقرون به صرفه ترین سازه ها هستند.

ویژگی های گلخانه گاتیک اسپانیایی

سازه گلخانه گاتیک اسپانیایی در شرکت ما با کمان لوله ۶۰ با ضخامت های مختلف متناسب با هر منطقه، ناودان مناسب و ستون های گالوانیزه ۸۰*۸۰ با فاصله ۲٫۵ در دیوارهای جانبی و ۵ متر در ستون های مرکزی با ارتفاع ۴ تا ۸ متر و ارتفاع کل سازه در ۶ تا ۱۰ متر طراحی شده است. یکی از مزیت های مهم این سازه عدم نیاز به سیم کشی زیر پوشش پلاستیکی در این سازه می باشد.

دریچه های سقف گلخانه  گاتیک اسپانیایی حدود ۲۰ درصد سقف را تشکیل می دهند که اتصالات طولی آنها پروفیل U گالوانیزه، قفل و فنر است که با ریل و پینیون و موتور گیربکس برقی کار می کند که با لوله های گالوانیزه نیرو را از موتور گیربکس به پینیون منتقل می کند. با اتصالات خاص خود به دو صورت یک طرفه و دو طرفه (بال کبوتر) در اوج گلخانه انجام می شود.

مزایای ساختار گلخانه  گاتیک اسپانیایی

قیمت مناسب تر از گلخانه شیشه ای

قطرات حاصل از تقطیر رطوبت داخل گلخانه را حذف میکند

  استفاده بهینه از نور خورشید

تهویه بسیار خوب

  استحکام بسیار بالا

قابلیت نصب سریع و بسیار دقیق به دلیل قابل حمل بودن

  استرس کمتری به گیاه وارد می شود

  امکان تبدیل چندین واحد مجزا برای محصولات مختلف

  مناسب برای کشت خاکی و هیدروپونیک

تهویه عالی با دریچه در سر

  مناسب برای آب و هوای گرم و سرد

     قیمت مناسب تر از نمونه های وارداتی است.

دلایلی برای داشتن گلخانه ای با طراحی گاتیک

قبل از خرید گلخانه، مهم است که اصول اولیه به ویژه تفاوت های طراحی را درک کنید. هر پروژه منحصر به فرد است، انتخاب سازه به عوامل متعددی در محل سایت بستگی دارد، مانند بارهای زنده باد و برف، همچنین جایی که (جهت) قوی ترین باد می آید؟…

ما در این مقاله چند مزیت انتخاب گلخانه به شکل گاتیک برای پروژه آینده خود را خواهیم دید:

نفوذ نور بهینه

یک ساختار گاتیک دارای برند بالاتری نسبت به یک گلخانه معمولی است. این نوع بر ظرفیت گلخانه برای جذب پرتوهای خورشید تأثیر می گذارد، به ویژه زمانی که خورشید در ابتدا و انتهای روز کم است و در زمستان در نیمکره شمالی قرار دارد.

با این حال، جهت غرب به شرق امکان نمایش بهتر نسبت به جنوب را به ویژه در طول ماه های سپتامبر تا مارس که نور خورشید کم است نشان می دهد. این بدان معنی است که شما تابش خورشید بیشتری دریافت خواهید کرد (نور و گرمای بیشتر). در واقع این گزینه از منظر تمدید فصل می تواند بهینه باشد.

حفظ حرارت بهتر = صرفه جویی در انرژی

بر اساس یک مطالعه، یک گلخانه به شکل قوسی گاتیک به ۲٫۶% و ۴٫۲% گرمایش کمتر در مقایسه با اشکال کوونست نیاز دارد (گوپتا و چاندرا ۲۰۰۲). با این حال، جهت گیری گلخانه ای برای کار شما باید ایده آل باشد.

استحکام ساختاری بهتر

طراحی شکل گاتیک به سازه استحکام ساختاری بسیار بهتری را در مقایسه با تونل قوس لوله ای گرد یا سبک کوونست به گلخانه می دهد. علاوه بر این، هنگامی که با قوس های لوله بیضی همراه است، گلخانه سبک گاتیک در برابر بارهای سنگین برف و بادهای قوی تقریباً تخریب ناپذیر است!

کارآمدتر برای محدود کردن تجمع برف

این بهترین شکل برای اطمینان از حذف برف (انباشته شدن کمتر روی سقف) است، به خصوص در دوره هایی که گلخانه تا حدی گرم می شود . ظرفیت بارگیری برف زنده یک گلخانه خوب به سبک گوتیک بسیار بالاتر از هر شکل دیگری است. علاوه بر این، ساختار گلخانه ای A-Frame برای مناطقی که در زمستان برف دارند، طراحی ایده آلی نخواهد بود.

تهویه غیرفعال بهتر هنگام استفاده از دریچه سقفی

به لطف زاویه سقف، یک گلخانه به سبک گاتیک با دریچه سقف میانی برای تهویه منطقه رشد کارآمدتر خواهد بود. در واقع، سطح باز شدن روی سقف (زمانی که دریچه باز است) بزرگتر خواهد بود بنابراین ظرفیت تهویه تجدید هوا وجود دارد.

در واقع، به خصوص اگر می‌خواهید محصولات بلندتری مانند گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، فلفل چیلی را پرورش دهید، مزیت دیگری به همراه دارد، جایی که ظرفیت تهویه غیرفعال نقطه‌ای برای تنظیم آب و هوا و کنترل گرما و رطوبت اضافی در گلخانه خواهد بود.

جلوگیری از چکه کردن

این اجازه می دهد تا تراکم به طرفین گلخانه تخلیه شود و از چکه کردن روی محصولات جلوگیری کند. این یک ویژگی مهم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قارچی و سایر بیماری ها است. گلخانه ای به سبک کوونست یا A-Frame به دلیل طراحی سقف مسطح تر، چکه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Button